Livet är kul!

Vov på er mina vänner!
Ni kanske minns att jag var en gnällig gubbe sist vi hördes? Det är glömt nu! Det har hänt så mycket roligt att jag nästan inte vet hur jag ska kunna berätta allt. Först och främst så har Matte och Malin kommit hem igen, bara en sån sak kan få en liten hundgubbe att bli så glad. Hundgubben är förresten det enda husse kallar mig, men det var en parantes.
Sen har gammelmatte köpt ett nytt rullande hus som vi åkte iväg med i fredags. Vi åkte till mammas gamla hemland Norge, på hundutställning och jag fick flera goda rosetter. Ni kan inte tro vad jag gillar rosetter, de röd-gula var finast tycker jag. Mamma fick en röd och gul rosett hon också, och sen fick hon en som det stod BIG4 som alla blev så hysteriska över. Men mina var finast i alla fall.
Sen kom det fram en trevlig gubbe och ville intervjua mig och ta kort till en tidning och det fick han så klart. Han blev så glad när han hörde att jag heter Frode Estil så han skrattar nog än.


Vi hade knappt hunnit hem innan nästa roliga sak. Vi åkte i väg med bilen ut i skogen och där fick jag springa omkring som jag ville och lukta på alla goda lukter och titta på fina pinnar och annat skoj. Jag såg en fin vit fjäril som jag skällde på och ett par småfåglar som flaxade omkring. Och så plötsligt kände jag den, LUKTEN, jag visste inte riktigt vad det var, men jag visste att det var något bra. Den kom från en stor gran och jag kunde inte låta bli att skälla lite och tro det eller ej men ut ur granen kom en jättestor fågel flygande och nu vet jag vad som är mer spännande än min gröna krokodil. Stora tjocka fåglar i träd! Jag längtar redan efter fler.


Men det var inte nog med detta, igår kväll kom Daniel tillbaka och jag blev så glad. Jag undrar verkligen vara han har varit hela sommaren men nu ska jag minsann hålla koll på honom så han inte försvinner.
Vov från en lycklig hund

Tarro & Tikka

Hej Frode!

GRATTIS till fler rosetter!

Vad kul att du hittade fågel!!

För Tikka blev det en unghöna i måndags men för Tarro var det otur med fågeltomt 2 av 3 turer.

Blir mer jakt under helgen och då hoppas vi på bättre lycka.



Nospussar från Överstbyn