Monstret

Hallå allihop!
Jag har nåt väldigt spännande att berätta, jag har  träffat ett monster sen vi hördes senast. Jag var hemma hos Tilda och hälsade på och satt där i gräset i godan ro när jag kände en mystisk lukt som i och för sig var rätt spännande. När jag började kolla runt så fick jag se nåt som rörde sig i gräset. Det såg jättekul ut, så jag gjorde ett hopp, landade på djuret och bet till, pip lät det. Hoppsan, en rörlig pipleksak, det måste vara en uppgraderad version tänkte jag och gjorde några hopp till, pip, pip, pip. Jätteskoj! Men när jag gjorde nästa utfall gick pipleksaken till anfall och bet mig mitt i nosen och gissa om det gjorde ont, det började blöda och jag blev rätt uppskakad. Jag satte mig ner och tittade på djuret som bitit mig, tänk om det var en björn! Mamma har varnat mig för björnar men hon har aldrig sagt att det bor björnar hemma hos Tilda. Och nog trodde jag att björnar var större och mer skräckinjagande, men, tänkte jag när djuret vände sig om och sprang, det är bäst att ta det säkra före det osäkra och låta monstret löpa, om det nu är en björn.

Tarro & Tikka

Hej Frode!



Vi har varit på en liten minisemester och det var kul. Vi hade en träff med alla kullsyskon utom en brorsa. Även våran mamma var där. Vi hade kul och lekte och busade och hann även med att bråka lite.

Hoppas allt är bra med er!



Nospussar