Trött

Jag känner mig rätt mosig i skallen idag, det blev ingen ordning med skönhetssömnen i natt. Först började tant Bolla gruffa och voffa och det väckte i sin tur Misa som kontrade med att vråla som bara Misa kan och sen började sura gammelmatte att gapa och så höll det på. Bolla sa voff och matte blev allt argare och Misa allt galnare. Misa gillar inte folk som skriker, särskilt inte de som skriker åt andra än åt henne. Om hon själv har gjort nåt galet och får skäll så tar hon det ganska lugt men när det skriks åt andra blir hon hyper. Särskilt när gammelmatte och Malin är ovänner och det händer ganska ofta. Nå det var en parantes till varför jag är så trött.
Efter ett tag så fattade äntligen den tröga gumman i sängen att Bolla verkligen hörde nåt och drog upp persiennen och stirrade rakt in i ögonen på en ÄLG. Där stod de alla tre som ätit våran fågelmat hela vintern, trodde nog att de stuckit sin kos för denna säsong, jag menar vi har faktiskt slut fågelfrö nu. Och vem har för övrigt råd med alla frön som tre älgar kan sätta i sig, de äter betydligt mer än en talgoxe, än flera hundra talgoxar faktiskt.

I vintras, innan jag fanns, tog gammelmatte en bild på en av fågelfröälgarna, den lyfte på locket till fågelhuset, åt upp alla frön och stängde sen efter sig och gick, det är inte klokt vad älgar kan.

Nu på morgonen fick jag ett garv i alla fall. Tidigare i vinter har det varit knas med avloppet hos grannarna så det ska spolas och filmas i ledningarna här på Öberget, där vi bor. Och när gammelmatte nyss hade duschat (tur att hon gjort "nummer två" klart)  så förvandlades toastolen till en mini-gejser och den tröga gumman ni vet, var så klart tvungen kolla ner i för att se vad som hände och då fick hon sig en liten extra dusch, oj vad jag tycker det såg kul ut.