Trrrråkigt..

Himmel vilken trist dag, bara för att gammelmatte jobbar på nätterna och sover på dagarna så förväntas jag sova på nätterna och på dagarna! Tidigare har jag alltid blivit räddad från detta av någon vanlig familjemedlem som är vaken på dagen, men inte i dag. Husse springer halvmara och de andra förstör pengar i Luleås affärer. Jag fick inte följa med heller fast jag skulle gärna skulle ha hälsat på min brorsa Petter som bor där. Jag följde minsann med dit när vi lämnade honom och jag tyckte att det var så ledsamt att åka hem ensam. Men får jag åka med och kolla att han mår bra?
Nej, inte det . I stället får jag göra - ingenting! Sur blir hon som ligger där i sängen också. Bara för att jag speglar mig i golvspegeln och ser en kul kompis där inne så kommer ett vrål att jag ska lägga av och gå och sova och hur kul är det?
Frode

Tarro & Tikka

Livet som hund är inte alltid en dans på rosor suck Matte vart sur på mig när jag stack iväg till skogs istället för att stanna hemma på gården, dessutom hittade jag ju en rolig ekorre att skälla på och det är inte poppis kan jag säga!!! Så sen fick jag vara i långkoppel för att hålla mig hemma. Nospuss /Tikka

Johnny Karlsson

Det var synd att Frode inte kunde komma till Luleå för att träffa Petter men det får väl bli en annan gång

Petter

Tjena brorsan. Du skulle ha gömt dig i bilen när gammelhusse åkte till Luleå. Här finns det mest konstiga hundar som inte ser ut som du och jag och tråkiga är dom åxå, om dom inte morrar och är sur så står dom mest och blänger på mig,det finns tom dom som inte låtsas om mig och det gör mig riktigt irriterad så det skulle ha varit kul att busa med dig igen.