Nu är vintern snart här.

Hallå!
Det är väldigt länge sen jag hörde av mig men det finns viktigare saker att göra så här på hösten än att sitta vid datorn. Det har hänt en hel del viktiga saker i mitt och mattes liv. Vi har skjutit tjädrar nämligen, fast inte tilsammans tråkigt nog. Matte var ut med mamma och jagade och mamma skällde på en tjäderhöna som matte fick skjuta efter att ha smugit på den ett långt tag.
Jag har inte riktigt samma tålamod att skälla som vad mamma har ännu. Jag vill gärna att det ska hända mer när jag jagar. Jag vill gärna springa vidare och söka efter fler fåglar som flaxar och har sig, det är inte så mycket liv över de tråkmånsarna när de sitter i ett träd och glor på mig.



Men jag har i alla fall fått ännu en stor tjädertupp på fall. Den var nästan lika stor som vad jag är själv så jag blev lite halvskraj när den damp i marken alldeles bredvid mig. Det var gammelmatte som höll i geväret även denna gång men nu är det väl på tiden att det lyckas för mig och matte snart för snart är vintern här.

Tarro & Tikka

Tålamodet kommer ska du se :-)

Duktigt att du fått ännu en stortupp på fall !

Hoppas det lyckas för dig och din matte snart också.

För oss blir det tyvärr inte så mkt jakt då husse har en hektisk höst med avslutad utbildning och nyanställd på jobb.



Nospussar från Överstbygänget