Stora nyheter!

Hej!
Jag vill redan från början varna känsliga läsare för att det jag ska skriva om idag. Är du rädd om nosen eller allmänt blödig så sluta läsa nu!
Det första jag ska berätta om var i förra veckan när jag var på jakttur med matte och gammelhusse. Jag gick i godan ro och sökte efter goda dofter när jag råkade ut för ett gäng små, gul- och svart-randiga, surrande bombplan. De bildade formation och gick till anfall mot min mest känsliga kroppsdel, nosen. Aj, vad det gjorde ont! Jag blev alldeles yr i huvudet och nosen svällde upp så jag började likna en bullterrier. Jag som i vanliga fall har en väldigt vacker nos utan extra boll ovanpå. På vägen tillbaks till bilen orkade jag knappt gå så sjuk kände jag mig, kanske mest i själen efter att ha blivit angripen av några små odjur. Dagen efter hade nosen fått rätt form och jag kände mig redo för nya uppdrag men en sak är säker, nästa gång ska jag bita först!



Sen ska jag berätta om något mycket roligare också. I fredags, när jag var ute med gammelmatte i skogen hittade jag en stor svart fågel som jag skrämde upp i ett träd. Jag testade att skälla lite på den, men jag kände mig osäker på om det var rätt sak att göra, så jag slutade skälla och sprang omkring en sväng i stället. Under en gran hittade jag gammelmatte och jag grubblade lite på varför hon låg där och skräpade, men hon viskade bara att jag skulle fortsätta så det gjorde jag.
Riktigt vad jag skulle fortsätta med hade jag ingen aning om, men rätt vad det var kände jag lukten av fågeln igen och skällde lite till och då small det! Och då ramlade det ner en stor svart klump nästan i huvudet på mig, det var så spännande, det bästa jag gjort i år tror jag. Jag längtar redan till nästa gång/ Frode

Tarro & Tikka

GRATTIS Frode till första fågeln :-) Bra jobbat!



Nospussar från oss