Allt pryder en skönhet...

även ren skit! Eller hur!? Hittade en riktig guldgruva full av skönhetsmedel för hundar sedan slambilen tömt brunnen.



Tyvärr fick jag inte behålla sminket mer en ett par minuter. Sen blev jag beskylld för att lukta reningsverk också, jag gillade både lukten och färgen. Undrar om det behövs vakthundar på reningsverket i Arjeplog, tror att jag ska söka jobb där.  Ett nytt namn fick jag också på kuppen, i stället  för hundgubben fick jag heta skitgubben.

Jag har läst att Mikko varit inne och kommenterat mitt tidigare inlägg och jag tycker inte att han ska snacka en massa strunt. Alla tjejer som bor i mitt hus är mina, punkt! Även Ronja, då må hon vara hur mycket lapphund som helst.
Jag träffade en ny tjej igår förresten, en snygging som heter Nessie och är kleiner münsterländer och jag blev lite kär. Tycker nog att hon borde komma tillbaka när hon löper så ska vi göra nya valpar av spännande blandning, stående, skällande fågelhundar.

Inga rosetter fick jag i Svenstavik heller, men mamma hon fick fler än vad hon har behov av, det finns ingen rättvisa här i världen. Nu är det i alla fall snart dags för jakt så nu får utställningarna vara för mig fram till i slutet av oktober då jag åker till Norge.

Ha det/ Frode