Sommar

Sommaren har kommit och jag tycker att vid en sjö är bästa platsen att vara. Jag har en hobby som jag brukar roa mig med där. Jag snorklar. Fast utan snorkel och utan badmössa. Ibland rinner det in vatten i öronen och det gillar jag inte riktigt.
Ett par utställningar har jag också varit på och två fina rosetter har jag fått med mig hem, en rosa och en lila, tjejfärger. Jag vill ha en blå (och gul) eller gul (och röd) som mamma fick i Gällivare förra helgen. På bilden kan ni se hur jag förbereder mig vid ringside innan jag ska in och springa. Jag vilar mig i form.



Sen har det hänt stora saker måste jag säga. Det har flyttat in en leksakstjuv.
Hon är väldigt liten och ynklig och orkar inte mycket, men hon stjäl mina saker i alla fall. Sen håller matte på och gullar med henne hela tiden, fast matte sa, "att den där lapphundsvalpen är säkert en ful stackare", innan hon sett henne. Det känns inte riktigt bra när matte pratar mer med Ronja, som hon heter, än med mig.



Snart ska vi åka med husvagnen till utställningen i Piteå men där får inte jag vara med eftersom matte glömde anmäla mig. Men i Svenstavik blir det min tur, hoppas jag.
Frode