Nu har det hänt...

...matte har fällt sin första fågel som jag skällt, de förra fåglarna har det varit gammelmatte som skjutit. I går tog matte ledigt från miljöstudierna och följde mig till skogen. Jag hittade både järpe och en orrtupp men de bara flög. Efter ett tag så började det lukta tjäder på marken och jag hittade en tupp som flög upp och satte sig i en tall mitt framför ögonen på matte, vilket läge. Jag skällde det värsta jag kunde men inget hände. I minst tio minuter fick jag stå där och gapa innan det small. Det var både nerverna hos skytten som darrade och bössan som klickade. Tuppen for i väg nerför berget men jag hittade den där den låg död på marken och sen ropade jag på matte så hon kom dit och tog hand om den. Det blir en bra födelsedags och nyårsmiddag tycker jag.



Ingela, Martin, Tarro & Selene

Grattis Sandra & Frode!!