Träning ger resultat

Hej på er!
Nu är det mer än en månad som jag satte mig ner vid datorn för att skriva. Det har hänt mycket spännande må ni tro. Mest av allt har jag velat springa i skogen och jaga men det får jag inte för det är ingen annan som har så mycket tid som vad jag har. Matte sitter mest och tittar på föreläsningar från Mittuniversitet och hon är inte säskilt kul vill jag påstå, timme efter timme framför datorn.
Jag har fått brev från brorsan Eldar, han har också fått sin första fågel precis som Uro. Dessutom har han råkat ut för något läskigt, han har gått vilse och varit tvungen sova en natt på fjället utan sin matte, Jenny. Dagen efter hittade de i alla fall varandra och det var ju tur.

Som ni ser på bilden har jag hjälp till att dra not. Om ni inte vet hur det går till så kan jag berätta att en not är ett slags nät med en säck på mitten som man drar genom vattnet och då samlas fisken i säcken. Jag tyckte det var jättespännande att se om det skulle bli nån fisk, så spännande att jag nära nog själv fastnade i garnet.



Men nu det mer intressanta som hänt, nämligen jakt. Jag har jobbat på en hel del och om jag får säga det själv så är jag väldigt duktig på att hitta fågel, att jag sen har lite problem med att hålla tyst när dom flyger är nåt jag verkligen måste jobba på. Jag har skällt på flera olika och ett tag började jag fundera på att ta jägarexamen och börja skjuta själv för ingen annan gjorde det åt mig. Men för en vecka sedan så lyckades det äntligen så jag fick höstens första fågel. Jag hade nästan hela familjen med mig som ni ser, bakom kameran står gammelmatte så det var bara husse som inte var med.



I går, söndag, var det "mycket" väder med storm och regn omväxlande med sol och lite mindre blåst, men vi for i alla fall ut på jakttur. Jag såg några orrar som aldrig ville sätta sig och nån tjäderhöna som flyttade direkt jag kom dit så det gick lite tungt. Till sist hittade jag i alla fall en tupp som satte sig i en gran och när skottet till sist small så hände ingenting! Fågeln satt kvar helt oberörd och jag kände mig ganska förvånad där jag stod under trädet. Men jag fortsatte i alla fall skälla och när nästa skott kom så fick jag nästan tuppen i huvudet.



På väg hem från skogen hittade jag en intressant grop med en mycket spännande lukt som jag rullade mig i så nu luktar jag brunstig älgtjur. Bara en liten stund senare mötte jag en älgko så vem vet hur det kunde slutat om inte matte varit där.
Frode 
Tarro & Selene

Grattis Frode, bra jobbat!! :-) Kul med en uppdatering det har vi längtat efter!