Snart är våren här

Först och främst måste jag visa hur en julgran kan se ut sedan påskharen varit framme. Det händer inte ofta men ibland så gör det tydligen det.



Sen vill jag också berätta att matte kommit hem. Efter att ha liftat, åkt buss, färja, tåg och buss så kom hon till sist, jag blev väldigt glad och lättad. Jag har bett matte skriva lite om sin resa men det ville hon inte så jag får väl berätta lite istället.



Schweiz är tydligen ganska skrynkligt. Det går både upp och ner. Matte var ute och vandrade lite bland bergen tillsammans med två tjejer från Australien (vad i alla världen det nu är).
Sen åkte hon till Bern. Och där såg hon några riktiga stackare. Eftersom Bern tydligen fått sitt namn efter en björn så tyckte nån smartskalle att vi sätter några björnar i bur mitt i staden. Hur kul kan det vara att bo i den buren om man är en björn.



Efter Bern kom askmolnet och flygplanen fick stanna på marken. Därför hamnade matte i Berlin och den där muren. Jag har sett den på bild nu, det är inga problem att gå runt den. Det var ju bara små bitar av muren kvar men fram till matte föddes gick den tvärs genom Berlin och delade staden. Så mycket galet.

Efter en massa timmar på buss så kom matte till Stockholms central och sen vidare med tåg norrut. Så gick det med den resan. Malin fick stanna hemma helt, det blev inget Tunisien för hennes del.



Jag har det ganska bra annars. Solen skiner och jag njuter av att ligga i solen i hundgården. Gammelmatte tror att jag är lite knäpp. Hon tror att jag håller på att kläcka en älg. Som en höna ligger jag och ruvar på en bit älghorn och inte förväntar jag mig att det ska komma ut en älg ur den vad gammelmatte än tror. Men jag hindrar i alla fall Ronja från att gnaga på hornbiten och det är det som är det primära.