Tjoho så kul..

Jag har haft en rolig helg. Först kom matte hem och det är ju en riktig högtidsstund för mig. Visst har jag bra annars men när matte kommer så är det bättre än bäst.
Som jag skrev senast så har matte fyllt år så nu var det dags för henne att öppna paket. Den bästa presenten var en kikare så nu kommer hon att se alla fåglar mycket bättre nästa höst.



Dagen efter for vi till Arvidsjaur på hundutställning och nu fattar jag verkligen varför ett osynligt pris på jaktprov kan vara bra. Jag fick tävla i en ny klass. I jaktklassen med de stora pojkarna och tro det eller ej men jag vann och fick både en rosa och en gul och blå rosett, det var så kul. Nu fattas det bara två stycken och sen så blir jag kantarell, championjon, eller något liknande.
 


På söndagen var vi till Myrheden och det är också kul. Som ett äventyrsland ungefär, med massor av kul attraktioner för en hund. Ronja jagar sork, Jonna jagar allt, Mikko jagar mört och jag jagar pinnar.




Snart är det jul och det är kul för då kommer matte att vara hemma i flera veckor. Nu har hon nämligen åkt till Umeå igen och jag har fått en släng av depression. Jag har inte ätit på tre dagar, maten smakar inte som vanligt tycker jag. Men det blir nog bättre.