Jag vill byta namn... NU!

Jag har suttit klistrad vid teverutan bara för att få en glimt av Frode Estil i OS och jag har upptäckt att han slutat åka skidor. Jag har sett Ole Einar, Eldar och Petter men ingen Frode, så nu har jag kommit fram till ett beslut. Jag vill heta Marcus Hellner i stället!
Vilken kille, snabb, smart och snygg. Jag ska ta kontakt med Svenska kennelklubben och be om att få byta namn, det ska jag. Visserligen skäller Petter Northug bättre, men Marcus var vassare. Att han sen råkade knäcka staven för Petter hjälpte säker till. Jag får väl knäcka klorna på mina konkurrenter i framtiden.
Här har ni en bild på min nya idol som jag knyckt från internet.



Som ni ser på bilden nedanför så har jag också sysslat med vintersport, det är gott om snö så det går bra.
Jag var sugen på backhoppning men råkade ta i så jag försvann och kom upp ur snön med huvudet först. Jag har aldrig varit med om något liknande förr, det var riktigt kul att se dagsljuset igen.



Nej jag bara skojar, det var faktiskt gammelmatte som grävde ner mig så bara huvudet stack upp ur snön. Men håll med om att bilden blev bra.
Efter att man har ansträngt sig så måste man ta det lugnt och låta kroppen återhämta sig. Jag har sett på teve att det är bra att ligga på en spikmatta och nu har jag testat. Antar att spikarna är gjorda åt någon med mindre päls än vad jag har, för det kändes inte mycket. Inte blev jag röd i skinnet av mera blodgenomströmning heller, röd var jag ju sen tidigare och det blev ingen skillnad alls.



Ökad blodgenomströmning var något jag behövde på utställningen i lördags. Fy hundan vad det var kallt. Minus 32 grader stod biltermometern på när vi kom fram på morgonen. Jag och Ronja klarar oss hyfsat men mamma är en riktig vekling när det gäller kyla så hon mådde inget vidare. Gammelmatte klagade att det var svårt att vara proffshandler i tumvantar, skoterjacka och skoterskor.
Det var många andra hanar förutom mig och nästan alla fick blå "andrapris"band, så jag är väldigt nöjd över mitt röda "förstpris"band. Betydligt bättre än den senaste utställningen där jag fick en trea och allt var fel.



Sen vill jag meddela att jag gillar Ronja ganska mycket numer. När hon kom hit i somras så var det pest och pina. En liten fuling som stal mina leksaker titt och tätt. Nu har Ronja blivit stor och hon är helt klart mycket roligare även om hon fortfarande stjäl mina saker. Men sen Misa har flyttat så är hon i alla fall den som står mitt hjärta närmast.