Var är våren matte......

Jag undrar vem som kommit på att sjunga om att vintern rasat ut och sköna maj välkommen till vår gröna lund, en sak är säker, han eller hon kommer inte från Arjeplog. Här frodas vintern bättre än någonsin. I helgen när hundarna söderut kunde pinka på grönt gräs så var jag nära att snöa över.



Det kom hur mycket blötsnö som helst och sen blev det kallt. Till på köpet kom gammelmatte på att jag skulle vårbadas i söndags kväll, tror ni att jag frös? Som avslutning blev jag sprejad med minkoljespray, hur kul är det för en kille? Nej, jag är inte riktigt på bra humör. Har inte förlåtit gammelmatte för allt ståhej ännu.

Den stora korvelden som mattes farfar gjort värmde i alla fall skönt, även om jag inte fick njuta av den så länge innan det var dags att gå och lägga sig.

 

I lördags var det så dåligt väder att mina människor gjorde ett tak av en presenning för att kunna sitta ute och elda. För köra skoter och äta ute måste de göra hur jävligt det än är. Jag och mina hundkompisar satt kvar i pulkan när det var dags för pimpelfiske, det var torrast och skönast där.

 

I slutet av april gjorde vi en annan skotertur i fint väder. Vi såg en hel del spännande saker som en tjäderhöna och en örn. Fast det mest intressanta var spår efter en jättestor katt som gått efter skogsvägen där vi körde. Jag undrar hur den katten såg ut, den måste vara bra mycket större än de katter som bor granne med mig här i Arjeplog.
Frode