Nordisk Vinnare

Hej!

Har ni sett så snyggt! Jag är riktigt mallig! Jag är den enda Nordiska Vinnaren i detta hus. Nu levande i vart fall. Stina blev Nordisk vinnare -99 men det är ju så länge sen dess så det räknas knappt.
Detta ger mig ytterligare en anledning att hävda min förstplats bland husets hundar. Jag är bäst kort och gott.



Efter att ha bott på hotell en natt så åkte vi till Stockholmsmässan tidigt på morgonen och sen fick jag vänta hela dagen på att det skulle bli min tur.
Det är den klart största utställning jag någonsin varit på, det var hundar överallt. Hundar som dansade, hundar som skällde, hundar som bara satt och hundar som kissade på våra stolar, det är inte klokt vad som kan hända. 
Domartanten, som kom från Finland, var ganska snäll och jag fick en grön rosett av henne, den röda rosetten fick en finsk tík som var rätt söt. Malin tyckte att det var tur att jag inte vann, hon ville inte visa upp min rakade mage i hundsport, så det får bli ett annat år.



Jag har träffat Hellner också, min bror alltså, inte den riktige. Han var bra mycket roligare nu än när han flyttade. Vi kunde nog ha lekt om vi haft en chans men det fanns inte tid till det. Jag tycker att han såg fin ut, med tiden blir han nog en snygging precis som jag.
Jag har hört ryktas att det kanske kommer att bli nya syskon under våren och att Mikko och Ronja också ska smått. Om det blir fallet så kommer jag att ta mitt pick och pack och flytta härifrån, hela huset fullt av äckliga små valpar, HU!



Annars känner jag mig frisk nu även om gammelmatte inte friskskrivit mig helt. Hon vill inte att jag ska springa runt och skälla hur mycket som helst. Men pinnar det får jag bära hur mycket jag vill. Ett problem är bara att pinnarna snöar över och de pinnar som står närmast vägen i jämna avstånd de får jag inte ta. De ska visst stå där hela vintern till ingen nytta.



Nu är det snart jul och då önskar jag mig en stekt tjäder i julklapp och att alla andra får en god jul med många presenter.
Frode
Tarro m familj

GRATTIS Frode!! :-) Vad skönt att Du är återställd. Hoppas Ni får en riktigt GOD JUL!

Tarro m familj

GRATTIS Frode!! :-) Vad skönt att Du är återställd. Hoppas Ni får en riktigt GOD JUL!