Gott nytt år

Gammelmatte är lat!
Det är nästan omöjligt att få hjälp med uppdateringar. Nu har jag tvingat henne, sitter bredvid i soffan och morrar så hon förstår att det är allvar. Snart ska Marcus Hellner ut i skidspåren och då har jag inte tid med annat än att hålla klorna för honom, så hon måste skynda sig.
Julen firade jag hos Bolla och Tilda och där bor också den lilla figuren i röd luva som jag fick dela soffa med, ett kraftigt tråkigt sällskap tycker jag.



Ett eget paket fick jag i alla fall, med lite godsaker i. Annars tar jag det lite försiktigt med maten nu, tycker att jag lagt på mig några hekto för mycket. Jag har börjat planera inför Beach 2011, vill ju inte se ut som en liten rultig kille då. Så här efter jul är det ju poppis med diverse dieter och träningsprogram men jag sysslar varken med GI eller Atkins, jag kör Matvägransdieten som är den klart effektivaste, ni kan själva testa.



Av mig fick matte en liten söt mössa som hon ska i höst, nu blir vi ett ännu farligare team i skogen, hoppas jag.



Till sist så har jag firat min treårsdag med pompa och ståt. Som vanligt var det massor av raketer men jag orkade inte hålla mig vaken för att titta på dem. Dagen till ära fick jag ha slips på mig, den fick jag låna av Malin som också hjälpte mig med påklädningen, fast jag ledsnade efter fem minuter och klädde av mig då.



Jag och alla andra hoppas på små valpar i vår. Det är meningen att jag ska få småsyskon men det har nog inte mamma tänkt. Aldrig börjar hon löpa trots att vi väntar och väntar. Men den som väntar på något gott!
Frode