På rymmen!

Hallå!
Nu må ni tro att jag fått fart på tassarna och skriver två gånger på samma vecka, man jag vill bara berätta att jag är på rymmen. Internetuppkoppling har jag fortfarande, så jag kan blogga. Man lever ju i en civiliserad värld där det är livsviktigt att vara tillgänglig hela tiden, annars kanske man inte finns på riktigt, eller?
I alla fall så har jag flytt fältet och lämnat mitt hem åt råttgänget. Jag är för tillfället i ensamt majestät hos matte i Umeå. Tyvärr tillbringar hon en del tid på SLU, men annars har jag full tillgång till henne.
Detta är ren lyx! Ensam hund i sängen, ensam hund på promenaderna och ensam hund vid matbordet. Jag har för övrigt kommit på ett knep hur jag ska få äta det bästa också. Det gäller bara att matvägra och se ledsen ut och sen serveras det bara god mat.
Till helgen ska jag hem till Arjeplog igen, om huset står kvar vill säga.
/Frode