Pappa med ångerrätt?

 Jag börjar känna att jag kanske gjort ett misstag, jag hade inte en tanke på att mitt lilla roliga skulle resultera i ytterligare version av råttgänget. Visserligen är de mitt kött och blod men de kommer att ta över mitt hus, pinka och bajsa över allt, äta upp min mat och sno mina leksaker. Dessutom själ de den uppmärksamhet som borde vara min. När de kommer folk på besök borde det vara mig som de tittar på och leker med, men jag har en känsla av att det inte blir så. Därför har jag börjat kolla upp det finstilta i kontraktet om det finns någon ångerrätt. Kan jag avsäga mig faderskapet?
NEJ! blir svaret. Ångerrätten skulle ha utnyttjats i god tid innan hängningen så nu får jag stå mitt kast och leva i åtta veckor med råttgänget och dessutom lär en av dem bli kvar här permanent.
Det enda goda i saken är att successionsordningen är fastställd. Kungen har fått en avkomma som bör bli kronprins eller kronprinsessa
 
 
 Den här versionen av råttgänget är dessutom den största hittills. Visserligen var de fem i Ronjas gäng men herregud, det var ju lapphundar, som är en lightvarant i jämförelse med finnspetsar. Även om dessa har en far med extraordinära egenskaper så är ju vilda Bina deras mor och det säger väl allt.
 
 
 Sen har jag fått ett annat bekymmer, gammelmatte har blivit galen och börjat borsta min tänder. Jag kämpar emot efter bästa förmåga och lyckas kladda ut tandkrämen både på mig själv, gammelmatte och en stor del av köket. Jag hoppas att det är ett övergående bekymmer och gammelmatte tappar farten efter några dagar och låter bli min mun.
 
 
 Hur ska detta sluta? Den som lever får se.
Hälsningar Frode
ulrika

jadu frode, livet e hårt - å inte ens rättvist - fast var glad att du inte är människovalp - för på människovalpar börjar tänderna borstas så snart dom kommer fram - hoppas vi ses innan jul och jag lovar isåfall att klappa om dig ordentligt INANN jag kollar in råttgänget!

Tarro

Visst är de hemska dessa små vasstandade råttor! Jag slapp mina avkommor eftersom de föddes 25 mil härifrån. Jag fick dock hälsa på dem en sväng i somras, eller rättare sagt matte & husse träffade dem, själv snackade jag bara en stund med min brud Isa!