Ut-ställning och In-ställning

 Hallå!
Hoppas ni har en skön sommar allihop.
Jag säger som Ronja och Birk:
Det är en blåsig sommar vi har!
Det är en regnig sommar vi har!
Det är en kall sommar vi har!
Men man ska inte klaga, det kunde säkert vara värre.
 
 
 Jag var till Gällivare på ut-ställning och där bekräftade Bina att det handlar om in-ställning. Hon kom på att hon inte gillar regn och blöta gräsmattor. Då blir hon våt och kall om tassarna och det är inte Binas grej säger hon, vilken fånig hund. Jag däremot klafsade runt i vattnet och sprätte med benen och visade min vackraste sida och för det fick jag en snygg gul och röd BIR-rosett.
Jag ääälskar ut-ställningar, det är min in-ställning.
 
 
På promenad i Arvidsjaur såg jag ett konstigt djur som sprang runt, runt på en gräsmatta. Det liknade inget annat jag sett tidigare så jag skällde ut det ordentligt. Då skrattade matte åt mig och sa att det var en robotgräsklippare, men jag vet inte om jag tror på det riktigt.
 
 
Nu åker jag på fler ut-ställningar i Finland så får vi se hur det går där och om jag kan behålla min in-ställning till detta med ut-ställning.
Vi hörs!
Frode
 
 
 
 
ulrika

älskar din inställning frode - har du också läst kaj pollack och kommit lärt dig att det är inte hur du har det utan hur du tar det som är det väsentliga - lycka till med din inställning till utställningarna! <3