Rättspsykiatrisk undersökning önskas!

Samt februari månads bild
 
Jag är allvarligt oroad och behöver ett råd.
Hur kan jag få en rättspsykiatrisk undersökning gjord på min matte, gammelmatte och gammelhusse? De är skvatt galna och borde omyndigförklaras alla tre och bli satta under förmyndare.
Jag har haft ett bra liv hittills tycker jag, men nu är det slut med det. Ni kanske undrar vad som hänt?  Jo, det kryllar av valpar här! Inga små babyvalpar utan stora valpar som borde vara utkastade ur huset för länge sen, men mina galna människor har förlorat förståndet allihop och blivit valpsamlare. Matte är nog värst för hon jamsar bara om hur ootrooligt gullig Ylvis är och hur mycket hon tycker om Kilpi.
Kilpi som är fullständigt odräglig och ohyfsad. Hon kissar på mina mattor och äter oss ur huset bokstavligt talat. Kilpi är nämligen släkt med en bäver och har börjat fälla gaveln på gammelmattes och gammelhusses säng. Undrar om hon har någon plan på var hon ska börja bygga en damm av den, jag hoppas det är långt härifrån, helst i Umeå.
 
 
Sen är det Ylvis och Flisa som jag tycker mycket om, de har ju i alla fall en far utöver det vanliga. Men det finns ingen som helst anledning att de ska bo här. Jag hoppas att någon tar över förmyndarskapet och skickar dem långt bort, gärna till Australien som jag har hört ligger på andra sidan jorden. Då kommer jag verkligen att älska dem båda av hela mitt hjärta.
Gammelmatte har ingen som helst förståelse för min situation utan tycker till och med att jag ska ta hand om dem i hundgården, men det kan hon glömma. Jag vänder dem ryggen och sen får de klara sig själv!
 
 
 Lite trevliga och intressanta saker har jag gjort i alla fall som lite skidturer och promenader ute i vintervädret. 
Det är så härligt att få springa lös gärna på en väg full med lämpliga pinnar att bära på. I brist på pinnar drar jag gärna dragkamp om jag får fatt på ett koppel som någon håller i och finns varken pinnar eller koppel så skäller jag för full hals. 
 
 
 Så var det månadens bild som i februari är två stycken. Först en riktig idolbild från slutet av februari 2008. Jag blir alldeles varm i hjärtat när jag ser den. Sötare valp har aldrig någonsin funnits. Se på de vackra morrhåren, de perfekt formade öronen och antydan till mustasch under nosen, det är så vackert.
Vem det föreställer? Det är jag så klart.

 
 Bild två är tagen på en av de finaste platserna i Arjeplog, Vaukaströmmarna. Just den här februaridagen var det riktigt kallt så det ångade om vattnet och det är så vackert att man blir lyrisk. Det är lika fint på sommaren när alla som vill kan besöka stället. Hela området är handikappanpassat så man kan åka rullstol och fiska om man vill. Åh vad jag längtar efter lite gäddfiske, men var tid har sin sak och just nu ska jag kolla OS. I morgon åker min idol Marcus Hellner och jag håller tassarna!
 
 
 Vi hörs i mars.
Frode
 
 
 
 
 
 
Svea

hahaa Egentligen är det väl inte läge att skratta.
Men Frode, du har det inte lätt. Tur du får vara ute på skidturer och promenader i varje fall. :)