Mera utställningar..

Hej igen!
Det har varit tyst här på bloggen ett tag mest beroende på att det varit full rulle här de senaste två veckorna. Först åkte vi alla på hundutställning till Piteå och tro det eller ej men vi tog huset med oss! Ja, inte vårt vanliga hus utan ett litet på hjul. Jag som sover ensam med matte i vanliga fall, tyckte det var så kul på morgonen när jag vaknade och hade tillgång till alla mina lekkamrater, särskilt Misa. Det var inte poppis bland de tvåbenta som sov i samma rullande hus, det gormades en hel del innan alla fått ändan ur vagnen och klivit upp.
Gammelhusse, den gamle mannen, åkte till Stockholm för att springa, marathon, vad nu det är för något. I stället kom Malins kille, Daniel, och höll mig sällskap och det var bra för han kan inte låta bli att leka med mig bara jag tjatar nog länge och högt.

Själva utställning var rätt tråkig tycker jag, ett tag var det väl kul att titta på alla hundar men har man sett en hund så har man sett dem alla. Domaren tyckte att mamma hade en "sänkt" rygg och det säger är mitt fel säger matte, mammor blir såna av att ha valpar i magen.

Söndag eftermiddag kom marathonlöparen tillbaks och maken till stel och styv gubbe har jag inte sett på länge, inte ens mattes morfar som är 81 år är lika stel, det kan inte vara bra med för mycket springande.



I fredags bar det i väg till Trondheim på ny utställning. På väg dit hälsade vi på brorsan Ole som gått och bytt namn till Uro. Han var rätt söt tycker jag (han liknar mig) och han bor på ett jättefint ställe hos sin trevliga matte och husse som bjöd på käk. Men de hade glömt att laga mat till mig, sallad, är det mat för en Frode? Fast tvåbeningarna gillade det och sa att det var gott.
 
Jag och brorsan busar med en pinne

På lördag var det varmt som i en bakugn i Trondheim och det  var ännu tråkigare än utställningen i Piteå, bara gråa keeshondar överallt och det gick såå långsamt.
På kvällen åkte vi till min bestemor Tiukka, hon såg rätt underlig ut tycker jag, ingen päls på halen (svansen) men det berodde visst på att mamma fått småsyskon nyss, tänkt att mina morbröder och mostrar är yngre än vad jag är.
Tiukkas matte och husse bjöd på god mat men de hade också glömt att laga mat till mig, jag förstår inte vad jag gjort för fel som bara blir bortglömd hela tiden

 
Bestemor Tiukka

På söndag var det bra mycket skönare eftersom solen gått i moln och lite roligare var det också eftersom det inte bara var keeshondar överallt. Mamma fick ett norskt cert och Misa fick sitt första Ck och alla blev så glada över det och det blev jag med. Sen gick vi alla i stan och tittade på ett jättestort hus och det var många som fotade mig och mina hundkompisar.
Klockan var nästan halv två på natten innan vi kom hem och då var jag riktigt pigg och leksugen, har man varit från sin gröna krokodil en hel helg så blir man det.
Tarro & Tikka

Hej Frode!

Oj vad du har blivit berest de senaste veckorna! :-) Du får gratta morsan till det norska certet!

Här i Överstbyn mår vi fint och har fått springa bredvid mattes cykel, badat i älven, varit ute på en dragsväng med kompisar & 4-hjuling osv... livet leker!

Nospussar från oss

Matte hälsar till er alla.