Föris

Hej igen!
Tänkte berätta om vad jag gjorde igår. Det var nåt jätteskoj, jag har nämligen börjat föris eller valpkurs kanske jag ska säga så ni förstår. Vi är ungefär 10 i min klass och där finns både stora och små hundar kan jag tala om för er, så det finns mycket kul att titta på. Jag sköter mig jättebra säger Matte (min riktiga matte, Sandra, alltså, inte gammelmatte som hjälper mig att skriva) det är annat än vad mamma gjorde när hon gick föris. Mamma bara skällde och skällde och bar sig åt som alla säger att en finnspets brukar bära sig åt, men det gör inte jag. Jag sitter och tittar på allt som händer, när vi inte tränar på nåt säskilt som till exempel stå eller ligg.

 
Dessutom hade vi nåt som kallas ringträning igår, det är nämligen dags för mig att göra debut på hundutställning snart har jag hört, det verkar helt okej eftersom jag fick massor av godis när vi tränade och det gillar jag.