Strutsen

Hallå igen!
Jag har ett problem, snön är snart slut och eftersom det är ont om öken i norra Sverige är det inte mycket sand heller.
Nu förstår ni säkert inget alls, vad är problemet? Och jag vågar knappt tala om det, för det är så hemskt, men jag lider av strutssyndrom.


När matte ropar på mig så kan jag inte springa direkt till henne utan jag måste hitta en snöfläck och gömma huvudet i och där ligger jag och väntar tills hon kommer.
Kan ni fatta hur det ska gå en hel sommar utan snö och sand att gömma sig i, jag bävar.
/Frode alias Strutsen
Tarro & Tikka

Hej strutsen! hihi. När jag var valp så tyckte jag det var jobbigt när snön försvann för då hade jag ju ingenstans att göra mina behov!! Jag kunde bara göra dem där det var snö så det var ett väldigt letande efter minsta lilla snöfläck som fanns kvar... men jag lärde mig, man är ju så illa tvungen att acceptera att snön försvinner såhär års. Ha det bra och njut av den snö som är kvar :-)

/Tarro

Petter

Hållå Strutsen. Mig kallar dom jordfräsen eftersom nosen är i backen hela tiden. Det finns ju små små prylar som kallas myror som är döskoj att leka med. Sen finns det mat som kryper i gräset,kallas visst för maskar och är jättegoda.Det finns många riktigt irriterande ekorrar som husse säger att jag inte ska bry mig om och runda stickbollar som kallas igelkottar som jag tycker är skitläskiga. Det är riktigt skoj att snön är borta.