Hej igen!

Nu har det varit tyst från mitt håll ett långt tag, men det är mest för att att jag varit upptagen med det en finnspets helst vill göra, det vill säga springa i skogen.
Jag har jobbat som en tokig med att söka fåglar så fort jag fått en chans. Tyvärr har jag mest sett hackspettar, trastar, lavskrikor och även en läskigt stor fågel som visst var en kungsörn. När vi såg den blev matte lite hysterisk och ville att jag skulle akta mig, men jag aktar mig hellre för getingar, de verkar mycket farligare.
Annars är livet i storskogen väldigt kul, det känns verkligen häftigt att få stäcka ut kroppen i en galopp mellan tallarna på jakt efter nya äventyr.



När mattes mormor och morfar kommer så brukar jag ha mycket att berätta för dem. När den här bilden togs så höll jag på att beklaga mig över att jag inga tjädrar sett under min senaste jakttur och till på köpet hade jag blivit lämnad ensam hemma när matte tog med sig mamma på jakt i stället för mig. Gissa om jag var sur. Men det blev en ganska skön bild tycker jag, man kan nästan se vad jag ätit till frukost om man anstränger sig lite.



I fredags kväll hade jag och gammelhusse en myskväll i soffan. Han sa att det var vad riktiga grabbar ska göra, sitta i soffan, glo på TV och äta popcorn. Det var inget bra på Teven tycker jag, bra en massa folk som stod och sjöng, Idol hette det visst men det var inte med en enda riktig idol. En av mina idoler är min halvsyster Akroyd's Piiri som blivit skallkung (eller kanske drottning) två år i följd, det är inte så dåligt. En annan idol som jag har är Mikko, han är så stor och snäll och han kan massor av bra saker. Ett idolprogram med hundar, det vore nåt att titta på tycker jag.



Sen håller jag på att ladda upp inför helgen, jag ska nämligen åka till Sundsvall med alla mina mattar och vara med på första riktiga utställning som vuxen hund. Nåja så värst vuxen kanske jag inte är ännu men jag jobbar på det.
//Frode
Tarro & Tikka

Lycka till i Sundsvall!! Vi håller tummarna för att det blir fler rosetter :-)



Nospussar