Jakten på toppen....!

Hej!
Jag har skaffat en ny hobby i väntan på jakten på fåglar i trädtoppar.
Jag ska bara jaga toppar i sommar.
Bergstoppar och fjälltoppar! Minst fem stycken ska det bli innan sommaren är slut.
Jag och gammelmatte har fått ett startkort i Top of Arjeplog av Pentti med familj och vi har gått ut hårt med att jaga toppen på Välbmapouda. Vägen upp var lätt tyckte jag som har fyrbensdrift och lite jobbigare tyckte gammelmatte. 
Det blåste rejält vid det lilla hus som står där uppe och det var bara sex grader varmt så jag fick inte titta så länge på utsikten innan vi gick ner igen. Vägen ner var riktigt jobbig tyckte gammelmatte som hade bra draghjälp av Bina som hade bråttom. Men ner kom hon helskinnad i alla fall.



Nu planerar jag för nästa toppjakt, kanske på Renberget eller på Akkelis fast jag ska vänta på matte och ta henne med nästa gång. Jag har inte träffat matte på en månad, hon är på "Sverigeresa" i Halland, Skåne, Småland, Västmanland och Köpenhamn. När hon hamnade i Köpenhamn måste hon ha kommit fel på något sätt för det är väl inte Sverige precis. Men nu är resan snart över och då kommer hon hem för att börja jobba i "Sveaskogen" här i Arjeplog.



Jag längtar till lördag då hon kommer!
// Frode