Det är jag som är Maja

Hej
Jag heter Maja och jag har fått det stora förtroendet att ärva min farfar Frodes blogg.
Han skrev sitt första inlägg den 14 maj 2008 för precis 14 år sedan. Då berättade han att han var en lagom tjock man i sina bästa år och att han bodde med en massa tanter och med Misa.Pussi puss och annat bjäfs, jag rodnar när jag tänker på det.
Då var han drygt fyra månader min farfar och inte mycket större än vad jag är nu och han har tydligen varit död!? sen i höstas säger matte och blir sentimental. Hon påstår att hon aldrig mer kommer att få en hund som Frode, så ni hör, det är inte lätt att vara Maja och börja blogga vid två månaders ålder.
Jag är i alla fall en finnspetstjej som vuxit upp med mina tre syskon och fem kusinbarn i Myrheden och plötsligt en dag var alla borta. Jag har letat och letat efter dem men de finns inte mer, Ibland blir jag så ledsen att jag inte vill äta men av det blir ju inget bättre.
Annars bor jag i ett riktigt generationsboende tillsammans med farmor Bina, faster Flisa och kusin Skarja och vi bor granne med mamma Lempi och pappa Ylvis när de inte är på jobbet. Sen finns det två halvsura gamla tanter som är här ibland, de heter Svea och Ronja och är finska lapphundar och till sist brukar det komma två Misor på besök. De heter Tuva och Kero och är stora, snälla, gråa och lurviga...och hungriga som vargar.
 
Det får räcka som bloggpremiär från mig, nu ska jag ut i världen och akta mig för saker så jag får något att berätta för er.
Tusen tassar från mig Maja (istället för tusen pussar)
Tänk så många fotspår som tusen tassar gör, det kan bli mycket golvtorkning av det, särskilt om alla tassarna grävt i blombänkar innan.
Detta blir alltså den första stora insikten från min horisont "Var glad att det inte finns tusenfotshundar särskilt om du har ett blomland där alla tassar kan gräva"