Lussehund och lussekatt

Har ni hört nåt värre ord än lussekatt? Katter ska hållas kort tycker jag, det är helt klart överdrivet att baka dem, men jag har inget emot själva ätandet.
I lördags hade vi luciatåg här hemma och tro inte på bilden för den ljuger. Det var Helga som fick vara Stjärngosse och inte jag. Bara för att jag åt lite på struten i stället för att ha den på huvudet. Jag blev faktiskt riktigt sur! Men en lussehund var jag i alla fall och väckte gammelmatte med kaffe och katter på sängen.
Det har dykt upp en hel det roliga leksaker i huset, röda figurer på alla bord och hyllor. Några hänger på väggen och i fönstren men de är så svåra att nå. I morse hittade jag en trevlig röd figur av trä, som stod i lagom höjd, tyvärr fick jag en massa bannor innan jag hann göra om den till tandpetare.
Det ligger paket över allt också, stora och små och några som luktar gott, jag undra om något av dem är till mig.
Hoppas att ni alla får många paket.
God Jul önskar Frode