Gott Nytt År!

Hej!
Det har varit en händelserik tid. Bara en sån sak som att det flyttat in ett träd i huset, visserligen utan tjädrar i, men med en massa annat spännande krafs hängande i grenarna. Jag har provsmakat på en del saker men det var inte riktigt gott.



 Sen var det julafton och då skulle alla se på TV, jag gillade Ferdinand bäst, jag tycker att han liknar mig, lika stor och stilig. 
Men jag skulle inte ha något emot att hjälpa Pluto jaga ekorrarna ut ur huset.



Kolla in den lilla runda, grå tomten som kom sen. Alla skrattade gott när de fick se den. Jag fick två paket med godsaker i av tomten, men eftersom min aptit inte är så god numer så har jag ett tuggben kvar.
På juldagen fick vi min älsklingsrätt, stekt tjäder, till middag. Det var en riktig högtidsstund.



Sen kom den största dagen på hela året, min födelsedag. Jag blev ett år gammal. Och jag vill passa på att hälsa till mina bröder och gratta dem också.
Alla människor i hela Arjeplog verkade fira min födelsedag för det var verligen myckert fyrverkerier och festande. Jag skulle i och för sig klara mig bra utan fyrverkerier, de väsnades och lät inte alls fint. Bolla blir helt sjuk av sånt så hon åkte bort till mattes mormor och har inte kommit hem ännu.



Till sist kommer vi till min dåliga aptit. Misa luktar så gott. Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag kan bara tänka på Misa hela tiden. Inte kan jag äta och inte kan jag leka och sömnen är heller inte vad den varit. Gammelmatte hotar med någon sorts operation om jag inte lugnar ner mig snart men jag hoppas att jag får ha alla kroppsdelar i behåll i fortsättninggen också.
Hej från Frode
Tarro & Tikka

GRATTIS i efterskott på 1-års dagen Frode! Själva har vi fyllt 4 år dagen före nyårsafton.



Vi önskar er alla god fortsättning på 2009 och hoppas på ett bra jaktår!