Bad och annat skoj

Jag har haft semester ett tag nu, inte för att jag jobbar så hårt annars heller, men den senaste tiden har jag badat och fiskat en hel del. För egen del fiskar jag mest pinnar och en och annan sten men matte hon har fiskat riktig fisk. Ett riktigt stickigt monster fångade hon i söndags. Tillsammans med Malin och gammelmatte så fick hon 17 stycken! Det blev mycket jobb för mattes morfar med att filéa all fisk.



Som jag skrev tidigare så fiskar jag helst pinnar bara det inte är för djupt för jag gillar inte att simma.



En dag när vi var ute så bestämde jag mig för att göra mig av med Ronja leksakstjuv. Först tog jag henne med mig ut på en liten udde i hopp om att hon skulle ramla i vattnet och när det inte lyckades så gick jag en liten sväng bort från de andra som satt och grillade korv över elden. Jag såg till att Ronja följde mig för jag hoppades att hon skulle bli riktigt borttappad. Efter en stund gick jag tillbaka till mattte och den övriga faniljen och vem tror ni satt där om inte Ronja, hon var inte ett dugg borttappad. Det var då jag tog fram mitt värsta vapen, jag försökte lura henne att springa in elden och om inte gammelmatte varit så snabb på Ronjafångst så kunde det nästan ha lyckats. Usch vad jag skäms när jag tänker på det. Men jag gillar inte att matte klappar och pussar på Ronja.



Jag håller på att känna mig lite orolig också, matte flyttar snart. Vart har hon inte bestämt sig för ännu men hon har inte många dagar kvar att vela på. Antingen blir det Umeå eller också bär det av till Östersund, hur det nu än blir så kommer matte vara långt från mig i höst. Kanske jag kan vara hos henne i vinter om hon hittar ett bra ställe att bo på men det får vi se.
Hur som helst så ska jag snart åka till Östersund, jag och mamma ska tävla mot varandra på utställningen i Svenstavik. Det är bara vi som är där, ja, alltså vi är de enda finnspetsarna. Jag berättar sen hur det gick.
Frode
Kristina

Du är en smart kille du Frode, men det är bara att gilla läget nu vet du.Vippss så börjar den däringavalpen :) att löpa och då ska du se vilken gobit det är du fått i huset.

Om du vill kan du titta i vår bilddagbok på hur vi har det här i Uppland.

Lapphund Mikko

Med anledning av föregående inlägg vill jag bestämt påpeka att Ronja är min! Den där Frode-fjanten ska inte tro att han är något, bara för att han bor i samma hus som henne.

Nej, han får hålla sig till sin gröna krokodil. Jag tar hand om brudarna. Ställer extra gärna upp som sällskap när de löper...