Dags att sammanfatta maj månads händelser för min del

Jag menar halva juni har ju snart passerat, så det är väl på tiden.
Jag har inte haft kul hela tiden vill jag påstå. Först åkte alla på hundutställning i Sjulnäs och jag fick inte följa med utan de lämnade mig hos Bolla. Matte sa att det var sommar i Piteå men i Arjeplog var vintern still going strong som ni ser på bilden på Malin och mina hundkompisar. Den är tagen den 16 maj. En vecka senare var isen nästan borta så det gick undan när det väl började tina.



När matte och alla andra var på väg att hämta hem mig från min ofrivilliga vistelse hos Bolla så råkade de ut för ett mindre missöde. Om ni minns hur många punkteringar gammelmatte fick i höstas så borde ni förstå att hon ska hållas borta från förarplatsen. Hon hittade på att köra en genväg som visade sig bli en riktig senväg eftersom vägen förvandlats till en mindre vårbäck med en strömfåra lagom djup för ett volvohjul och där skulle hon så klart köra ner. Det tog ett tag att få bilen bärgad men upp kom den. Nu tänker sig nog alla för innan de testar hur pass en volvo klarar sig som båt.



Samma dag kom Malin på ett elakt trick som jag inte riktigt har klurat ut ännu, hon gjorde genomskinliga flygande små bollar som jag försökte jaga. Men när jag fick fatt på dem så försvann de.

Här har jag nästan fångat ett helt gäng bollar på nosen men en sekund senare var de borta.



Efter det blev jag sjuk och mådde som en hund. Det var magen som krånglade och eftersom jag inte är så stor i maten i vanliga fall så är jag lite extra mager nu. Här ligger jag i sjuksängen och tar igen mig ett tag.
 


På nästa resa fick jag följa med. Då bar det iväg till Umeå med husvagnen och det var riktigt mysigt. Matte var på sina sista föreläsningar på Universietet och vi andra mådde gott i husvagnen.
Allt var lungt till på söndag då jag trodde att min sista stund var kommen. Jag var helt säker på att gammelmatte och Malin tänkt dränka oss allihopa. De drog iväg oss ut i Vindelälven och vattnet forsade och for runt oss helt galet, Ronja som är lite dum och Helga som är lite senil fattade inte alls vilken fara vi befann oss i och sen blev det bara värre.....



Tro det eller ej men jag var tvungen att gå över detta eländiga byggnadsverk. Det gick fort vill jag lova, ingen hann ta några kort på mig och jag ville inte gå tillbaka och visa upp mig, nån måtta får det vara.
På fredag ska Malin ta studenten och sen ska jag med Ronja och Misa till Vännäs och heja, ni får höra mer om det senare.
Hej från mej/Frode