En sån dag..

I onsdags hade jag en riktigt bra dag. Min gammel-matte var nära ett förstapris på jägarprov. Hon hade både bra fart och sök eftersom hon gick dit jag hade en chans att hitta mycket fågel. För min del är jag ju beroende av att bli skjutsad dit fågeln finns, så det fick hon godkänt för.
Sen var hon ganska bra på smygdelen. Jag skällde tre fåglar, två hönor och en tupp, och hon skrämde bara en av dem. Trist nog var det tuppen som flög, jag kände mig särskilt sugen på honom, har inte fått någon tupp på hela hösten. De två hönorna sköt gammelmatte i alla fall, vilken ger henne rätt bra poäng på skjutdelen också.




När det gäller fotodokumentationen så blir den bara nöjaktig. Den enda kameran var nämligen mobiltelefonens och om jag hade fått den där tuppen så hade jag nog velat haft högre kvalitet på bilderna. Men det fick väl duga.
På det stora hela så blir det alltså höga betyg på gammelmatte denna dag.
Jag är nöjd!
Frode