Så mycket bättre....

 
Tack till Stefan Wolter som har lånat ut sina bilder
 
 
Vi går mot ljusare tider, snart är hösten här.
Jag har åkt på semester till Myrheden, fick inte följa med till Kanarieöarna och det är kanske lika bra. Jag har sett på bilder att det bara var en massa sand och salta hav där de ska bo. Snö och kallt vatten är minst lika bra tycker jag. 
 
 
Något som är väldigt inne nu är program som handlar om kändisar som sitter vid ett bord och pratar en massa om sina liv. Det har gett mig en ide'. Kändisar som får åka ut i skogen och sitta vid en eld med en hund. Ronja får åka ut med Loren, de är båda svarthåriga och ylar. Bina får åka med Per Andersson för då vet man aldrig vad som kan hända. Bolla ska åka med Leif Mannerström för de älskar mat båda två. Och jag då? Jag tar med mig Magnus Uggla. Varför frågar ni er och jag har inget bra svar. Bara för att jag gillar hans musik
Jag har gjort min egen egen version av Magnus Ugglas; Sommartid. Den heter Vov vov vov vintertid och handlar om en dag i början av januari nu i år.
 
Här kan ni höra orginalet om ni glömt den
 
Vov vov vov vintertid
Jag åkte Vikíng ut i skogen
Och mötte en älg vid ett träd
Vi drog från plass'n genom djupsnön
Det var en kall vinterdag
 
 
Och vi fick följe med på vägen
Av min nya tyske vän
 
 
Vi körde över vita myrar
Till en koja i en skog
 
 
Vov vov vov vintertid
Vov vov vov vintertid
Vov vov vov vintertid
 
 
Vi gjorde eld i kaminen
Där vi grillade en korv
När vi skulle åka hem igen
Med resten av vår falukorv
Så låg Jonna under sängen
Och käka korv så fort hon kunde
Tur att torrköttet var kvar
Vov vov vov vintertid
Vov vov vov vintertid
Vov vov vov vintertid
 
 
Det var tomt i våra fällor
Ingen mård hade vart där
Jag glömmer aldrig vinterleken
Med en älg och en pinne
När jag åkte Viking ut i skogen
Och mötte en älg vid ett träd
Vi drog från plass'n genom djupsnön
Det var en kall vinterdag
Vov vov vov vintertid
Vov vov vov vintertid
Vov vov vov vintertid
 
Ha det bra och håll tummarna för Markus Hellner för nu börjar VM snart.
//Frode
 
ulrika

välkommen hem! å hälsa frode att jag älskar hans blogg ;)