Träning pågår

Jag ligger i hårdträning numer och jag har det inte lätt det måste jag säga, jag förstår precis hur en cirkusartist måste jobba för att få till alla konster rätt.
Nu undrar ni så klart; vad tränar han på? Frivolter? Dans på slak lina? Balansera en boll på nosen?
Nej, jag tränar på att  stå på tre ben, och ni kan inte ana hur svårt det är. Jag har nämligen börjat känna ett behov av att pinka på träd. Jag vet inte varför, det verkar rätt onödigt men jag känner att jag måste och för att klara det så måste jag kunna stå på tre ben. I morse krånglade jag till det rätt rejält, jag vet inte riktigt vad som hände, men jag fick en hel gren under magen och fick pinka hängande i luften. Gammelmatte skrattade både elakt och länge, hon som går på två ben fattar ju noll. Men snart ska jag nog få ordning på det hela och då ska jag minsann pinka både här och där ska hon få se.

Annars så har jag haft det jobbigt på mina promenader för jag håller på att skaffa bil.
Jag tycker att matte behöver en egen så vi kan åka vart vi vill, när vi vill. Jag kämpar och bär hem alla bildelar som jag hittar vid vägkanten. Än så länge är det bara ett kulskydd som är användbart, men så snart jag hittar en ratt så tar jag hem den med. Matte får väl också bidra med någon del som sätet eller något sånt. I värsta fall så får vi väl bygga en Flinta-bil där vi kan spinga tillsammans jag och min matte.